Alicej

    Jag har 14.50 i merit poäng. Jag har sökt till det internationella Marknadsföringsprogrammet På Mälardalens universitet i Västerås. Finns det minsta lilla chans att jag kan komma in eller är det omöjligt ? Berätta lite, vad kan jag göra? Nu har jag redan sökt men kan jag kanske lägga till extra merit poäng från komvux kurder, dvs kanske läsa upp några betyg jag har för att platsa i antagningen? Men jag har redan sökt så är det inte redan försent?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    om man tittar på tidigare antagningsstatistik så har inte antagningsgränsen vid tidigare antagningsomgångar varit under 16.09 men antagningsgränserna går upp och ner och kan ibland gå ner ganska mycket (beror på vilka meriter sökande har och hur många platser utbildningen ska tillsätta).
    Jag ser att resultatet från högskoleprovet ligger på max 0.60 vilket är ganska lågt men tanke på att man kan, som högst få 2.00. så, om du har resultat från högskoleprovet, vilket resultat har du?
    Vad gäller komplettera för att höja meritvärde så är sista dag för komplettering den 20 juni 2024. Om du innan dess hinner höja några betyg så är det ju jättebra! Glöm i så fall inte ladda upp betygen på din inloggning på www.antagning.se
    Lycka till med din anmälan och ev kompletteringen!

    Studie- och yrkesvägledare