Zara
    Hej
    Jag förstår inte skillnaden mellan BIEX och BI. Jag är 97a och tar studenten till våren, vilket antagningspoäng ska jag kolla på? BI eller BIEX

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Zara!
    Urvalsgrupp BIex är en tillfällig grupp. Den kommer att försvinna. Senast gör man antagning i den gruppen till vårterminen 2017.
    Så om du kommer att söka till höstterminen 2017 - då finns det inte BIex gruppen då.

    Men nu när du ska söka till hösten 2016 - kommer du att prövas i båda grupperna, läs längst ner på sidan https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Platsfordelning-och-urval/Betygsurval/Gymnasieexamen-2014/

    Så - du bör titta på båda grupperna: BIex och BI.

    Bästa hälsningar
    ANNA