Daj
    Hej!
    Jag har fått F i matte sista året i grundskolan, nu vet jag inte vad jag ska göra, kommer jag behöva gå om året eller kan jag ändå komma in i något gymnasium
    • Anna : Vill du gå om åk9? Berätta vad du vill göra och vi ska försöka hjälpa dig med relevant information om de alternativ som du har nu, i denna situationen som uppstår pga F i matten. Sök upp Syv på din skola så fort du kan och diskutera vad dina alternativ är. Om du ger oss mer information, kan vi komma med förslag på lösninar. Om du inte ger oss mer information, kan vi tyvärr inte göra ngt., men vi önskar dig Lycka till!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du är med F i matte från vårterminen i grundskolan inte behörig till gymnasiets nationella program. Du är i stället behörig till IM, Introduktionsprogrammen>>. Vilket gymnasieprogram har du sökt? Var i Sverige bor du?