Oleg
    Hej
    om man vill ha ett "enklare jobb" med djur eller växter i Göteborg och kan tänka sig utbildning på yrkeshögskola men inte för att bli en Arbetsledare, utan en vanlig Trädgårdsarbetare t.ex - eller tycker ni att man kan få jobb utan någon speciell utbildning? Den personen som vill ha tips angående detta har gymnasial utbildning på ett yrkesprogram men i det yrke vill hen inte arbeta, över huvudet taget. Hen har ej gymnasial utbildning inom "djur eller växter" utan det var ett annat yrke hen läste till, men det är inget hen vill jobba med, över huvudet taget.
    Tacksam för alla tips!
    O.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Oleg,
    eftersom du nämner Göteborg i din fråga, gissar jag på att hen vill i första hand läsa just i Gbg (eller kanske på distans) och vill sedan få jobb i gbg...

    Yrkeshögskoleutbildningar i Göteborg
    Hela utbudet av yh finns på www.yhguiden.se
    Kika ex. på folkuniversitetet-goteborg/tradgardsmastare-med-specialisering-halsa-kultur-och-miljo - yh i Mölndal (mycket nära Göteborg) med start juli 2019

    hermods-yrkeshogskola/tradgardsmastare-inom-park-kulturlandskap

    och

    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/internationell-spedition-med-inriktning-miljoelogistik