Rebecka
    Hejsan!
    Går sista året på gymnasiet och ska snart söka till veterinär.

    Om jag inte kommer in vill jag ha en annan plan och undrar då vad det finns för olika jobb mana knän söka när man endast har gymnasieutbildning?

    Inom djur, lantbruk, olika kontorsjobb inom djur och lantbruk etc.
    Tacksam för svar
    Mvh Rebecka

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecka,
    det finns många olikajobb man kan söka och, förhoppningsvis, även få - med "endast" gymnasiekompetens/examensbevis eller studiebevis.
    Vi ger ett antal Exempel på den här sidan - Framtid.se/yrke/gymnasiekompetensyrken

    Du är i första hand intresserad av jobben inom "kontor" och "djurskötsel"; kika därför i första hand på följande yrken:

    ADMINISTRATION

    Telefonkommunikatör, Provförrättare, Administratör, Handläggare, Inkassohandläggare, Bemanningsplanerare, Personalplanerare, Fastighetsmäklarassistent, Platsagent, Trafikplanerare, Trafikvärd, BiljettkontroIIant, Fraktassistent inom fIyget, Schemaläggare, Kontorsvärd/kontorsvärdinna, Inkassohandläggare/collector

    HANDEL

    Kassapersonal, Förpackningsarbetare, Mystery shopper, Medarbetare på en biograf, Säljare, Telefonförsäljare, Bilförsäljare, Båtsäljare, Företagssäljare, Orderplockare, Pizzabud, Lagerarbetare, Butiksplockare

    Djurskötsel
    Avbytare, Stallarbetare, Djurskötare/lantbruk, Akvarietekniker, Dogwalker, Pet groomer, och kika gärna även på andra yrken inom Naturbruk.