Faris

    Hej! Jag går just nu i 9:an och ska börja gymnasiet om några månader, när jag gör min ansökning och vill tilläga en språkval har jag bara Moderna språk 1 som alternativ även när jag har fått betyg i moderna språk i grundskolan och det syns i min ansökning att jag har redan ett betyg från höst terminen. Jag läser franska och tänker att fortsätta med franska i gymnasiet som moderna språk 3 men kan inte välja den eftersom det finns ingen alternativ att välja kursen. Kan ni lösa det här problemet eller måste jag kontakta skanegy? Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Faris!
    du måste kontakta ditt gymnasieantagningskansli. Om du bor i Skåne, då är det skånegy.se som du "hör till" och bör i den frågan kontakta.
    Lycka till med ditt gymnasieval!