Hej Melissa!

    Så roligt att du är intresserad av yrke Lärare! I vilka ämnen vill du undervisa på gymnasiet?

    Samhällsvetenskapsprogrammet passar mycket bra om man vill bli lärare i framtiden. För övrigt, så kan man bli extremt många "olika saker" :) - dvs lära sig massvis med olika yrken, efter att ha läst på Samhällsvetenskapsprogrammet. Det är helt omöjligt att nämna alla dem i ett svar - det skulle ta flera dagar att skriva den listan :) men här kommer några exempel:

    Studie- & yrkesvägledare

    Socionom

    Samhällsplanerare

    Förskollärare

    Arbetsförmedlare

    Arbetsmarknadskonsulent

    Arkivarie

    Informatör

    HR-assistent

    Jurist

    Ombudsman

    Personalansvarig

    Utredare

    Rektor

    Scripta

    Journalist

    Kulturvetare

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig och önskar dig lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA