Isak
    Hej. Jag är en 16-årig elev som går teknikprogrammet i Linköping. Jag har inte varit närvarande på skolan de senaste månaderna på grund av ångest, depression och tvångssyndrom och undersöker även ADHD

    Idag fick jag reda på att jag kommer behöva gå om 1:an och allt känns hopplöst, sen kikade jag runt lite på distansgymnasium och hittade Korrespondsgymnasiet.

    Hur gör jag för att ansöka och kommer min merit räcka? (cirka 190) Är mest intresserad av ekonomi, natur eller samhäll och alla finns på korrespondsgymnasiet.

    Mvh// Isak

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Isak!
    Jag tycker definitivt att du kan söka till Korrespondensgymnasiet (som också ofta - i folkmun - kallas för "Korr-on-line"). Sök till alla de utbildningar på "korr" som du är intresserad av.
    Vad gäller antagningsgränsen så är det på förhand omöjligt att säga för att antagningsgränserna går upp och ner.
    Under resten av det här läsåret råder jag dig att göra ditt bästa och studera, om ens på egen hand (bedriv självstudier: läs mycket på svenska och på engelska, använd text/läroböcker som din klass använder på din nuvarande skola; vad gäller matten så finns det en mycket bra gratis sida www.matteboken.se där du kan repetera och även läsa framåt).