Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tror du kan behöva samråda med MYH, myndighet från yrkeshögskola. Om jag gissar rätt går du en yrkeshögskoleutbildning och genomför nu "praktik", LiA. Utan godkänd LiA är min uppfattning att du inte ska kunna ta ut en yrkeshögskoleexamen. Vad är din plan i så fall? Vill du försöka "göra LiA" på en annan arbetsplats senare? eller har du andra tankar? Om du inte kan ta ut examen från din yrkeshögskoleutbildning, vad skulle syftet vara med att fortsätta göra ditt examensarbete?

    Jag har inte varit med om den situationen som du beskriver. Jag tror man måste veta alla detaljer och även då så tror jag inte jag skulle kunna ge dig alla svar som du behöver ha.
    Mina råd är att du kontaktar MYH, myndighet från yrkeshögskola (kanske efter det att du pratat med rektor på din yrkeshögskola; rektor på varje skola är "ytterst ansvarig").
    Jag är ledsen men kan inte ge dig ett bättre svar...

    Studie- och yrkesvägledare