Lilian
    hej !
    jag går i sista året i gymnasiet och har klarat mig i alla ämnen bra hitills men som individuellt val valde jag eng och sv och makeup ökade kurs , något hände då med svenska och jag spårade ut och hoppade av sv .
    Eftersom eng och sv ger mig 200 p och makeup 50 p och jag hoppade av sv har jag 2550p när jag går ut , och man ska ha 2500p men min fråga är nu kan man ha mindre typ 2450p ? eftersom de kändes fullständigt dålig på engelska nationella och jag är nu rädd att jag inte kan bli friösr vad ska jag göra :(

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    För examensbevis måste man ha minst 2500 betygsatta poäng men F är också ett betyg. Du kan ha upp till Max 250 poäng F i examensbeviset. Så som du beskriver i din fråga ser det ut som att du får examensbevis med F betyg i det.