Kevin
    Hej!

    Jag undrar om det funkar att läsa en kvällskurs på högskolan medans jag jobbar heltid efter jag tagit studenten. Jag tänker mest göra det för att det är intressant och för att växa som person medan jag jobbar. Och hur kommer det att påverka senare när jag tänker börja på ett program på högskolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Kevin!

    Det är helt OK att läsa en kvällskurs på högskolan medans du jobbar heltid. Det kommer inte att påverka senare när du läser på ett program på högskolan mer än att du är bättre förberedd för studierna, då du redan har erfarenhet av att läsa på högskolenivå.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare