Nico
    Kan jag läsa moderna språk som t.ex. italienska eller franska alla tre åren på gymnasiet på naturprogrammet med samhällsinriktning? Jag har hört att en kurs (100p.) är obligatorisk men kan jag läsa de andra åren också?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nico!

    Du har rätt: 100 poäng, en kurs moderna språk är obligatorisk på NA. Det är tillåtet att läsa mer, fler kurser i Modetna språk men hur många kurser just på din gymnasieskola beror på vad skola kan erbjuda ... Franska måste erbjudas. Italienska behöver inte erbjudas ... Sedan beror det på om språkkurser passar in i ditt schemat ...

    Studie- och yrkesvägledare