Velemon

    Hej, Jag har av olika skäl inte kunnat fullfölja första året på mitt universitetsprogram och måste gå om en del kurser. På mitt program finns inte heller omtentor och jag kan inte komplettera efter ett visst datum så kan inte göra klart kurserna på det sättet. Kursansvarige sa att jag måste söka om, men läste något om att det kanske inte går om man redan har påbörjat samma program. Hittar inte så mycket info om detta och vet inte om jag måste avbryta eller så. Kan man söka om programmet på nytt? Och behöver jag då bara söka som vanligt på Antagning?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du får gärna fråga de som jobbar på Antagning.se men enligt den information jag har tillgång till + min tidigare erfarenhet samt svar från de sakkunniga, de som jobbar på antagning.se och andra som jobbar med de frågorna så är min uppfattning att du kan söka till samma program på samma lärosäte även om du fortfarande inskriven på utbildningen. Jag känner inga förbud mot att söka samma utbildning som man tidigare har påbörjat läsa.
    Men mitt råd är att du tar en funderare ang.om det är rätt utbildning för dig. Det kanske det är - jag vet inte... men eftersom det finns så många olika yrken och utbildningar, så kan det finnas ngt som passar dig ännu bättre. Så, ta en rundtur på www.framtid.se där över 2.ooo yrken finns beskrivna!

    Studie- och yrkesvägledare