Användare555

    Tjena. Jag läser Systemvetarprogrammet och tycker utbildningen är intressant överallt förutom just den grundläggande programmeringen inom Java. Jag undrar därmed om det går att "strunta" i denna kurs och även den objektorienterade varianten som har den grundläggande som förkunskapskrav för att "ersätta" dessa i trean alternativt efter studierna och ändå få ut en kandidatexamen inom informatik? Tänker i så fall välja kurser som är mer teoretiskt lagda inom informatik eller inom ett annat huvudområde såsom ekonomi. Tack på förhand för svar! Mvh Isak

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, mitt svar är att jag tyvärr inte kan svara på den frågan. Du måste få svar från studievägledare på den institutionen där du vill ta ut din examen. Du ställde en fråga som kräver specialkunskap (specifik till just din institution för att du ev.kan få olika svar på den frågan från olika institutioner/lärosäten). Innehåll i kandidatexamina är i viss mån upp till varje lärosäte att bestämma över. Det är därför du ev.kan få olika svar från olika institutioner/lärosäten.

    Studie- och yrkesvägledare