Sarah
    Hej,

    Jag läser in gymnasiet på komvux och har 2 terminer kvar. Jag kommer få en samhällsvetenskaplig examen och kommer ju tillhöra grupp I bland annat. Jag kommer ingå i fler urvalsgrupper men mitt syfte är att hamna i så många grupper som möjligt så jag har störst chans att komma in på önskat program på högskolan.

    Men om jag nu vill skynda på resten av skolan och göra klart på 1 termin med hjälp av prövningar, kommer min examen fortfarande leda till grupp I eller kommer jag direkt hamna i gruppen med upplästa slutbetyg? Jag tentar ju inte UPP något betyg utan vill bara göra klart de sista behörighetskurserna jag ännu inte påbörjat.

    Med vänlig hälsning,
    Sarah

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sarah!

    Om du får alla dina betyg samlade i ett dokument, Examensbevis - då har du inte kompletterat. Det spelar ingen roll om du får betyg genom prövningar eller i slutet av en läst kurs. Så länge alla dem finns i ett och samma utbildningsdokument, har du inte kompletterat och prövas med alla de betyg som ingår i ditt Examensbevis i icke-kompletteringsgruppen.

    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare