Amir

    Hej! Jag har F i följande ämnen: Filosofi 1 Latin och kultur 1 Latin och kultur 2 Spanska 1 Tyska 1 Historia 2b Det jag undrar är om jag kan välja vilka kurser som helst för att ersätta dessa eller måste dessa kurser ingå i min examen. Med vänliga hälsningar, Amir

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    min bedömning är att du kan välja vilka kurser som helst i stället för de kurser som du nämner i din fråga; detta för att ingen av de kurserna som du nämner i din fråga är obligatorisk i examensbevis från komvux.
    Men, allmänt, rekommenderar vi att göra planering mot examensbevis tillsammans med SYV på komvux. SYV på komvux tittar på dina betyg och gör bedömning om du saknar några obligatoriska kurser; vilka kurser som blir obligatoriska för dig beror på vilken sort examen du siktar på.

    Studie- och yrkesvägledare