Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du menar VAL till Gymnasiet - kontakta ditt gymnasieantagningskansli. Som regel, måste man ha bestämt sig och ändrat bland sina val senast Sista dagen i Omvalsperioden. Och senare - om man ändrar sina val - ställs man sist i kön och har små chanser att komma in, över huvudet taget. Jag avråder från att ändra någonting utan att ha pratat med SYV på sin grundskola eller IM-programmet, dvs SYV på den skolan man läser när man söker till gymnasiet.
    Är det av någon anledning svårt att få tid hos SYV på sin skola, vänd dig direkt till personal på ditt antagningskansli. Kontaktuppgifter till alla de olika gymnasieantagningskanslierna finner man på http://antagningskanslier.se.