davido

    Jag är en 19 årig grabb som tänker söka in till högskola till jul och undrar ifall det är möjligt att söka in till flera olika inriktingar/program på en och samma skola. Kan man exempelvis söka till; psykologi, ekonomi och medicin på Lunds Universitet och fortfarande bli antagen på alla tre?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du kan söka till flera olika utbildningar på samma lärosäte. Antagen kan du bli till max 45 högskolepoäng, alltså till en utbildning på heltid + samtidigt till ännu en annan utbildning på halvtid. Du kan inte bli antagen till två olika utbildningar som går på heltid på en svensk högskola-universitet (när du söker till termin 1 på båda programmen samtidigt). Det jag svarar dig nu kan du också läsa om på webbsidan Antagning.se

    Studie- och yrkesvägledare
    • davido : Glömde tillägga att jag ansöker till ett danskt universitet, är det någon skillnad där?
    • Milla : Vet inte, kan inte svara med säkerhet utan hänvisar dig till de som jobbar med antagning till det danska universitetet.