Tove
    Hej!

    Jag går nu Barn- och fritidsprogrammet i Nyköping men trivs inte i min skola. Jag vill gå samma program fast på ett gymnasium i Norrköping. Jag ska nu gå ut på apl (v3-7) och efter praktiken vill jag börja på en ny skola. Hur ska jag göra? Måste jag gå kvar på samma skola för att göra klart mina apl-uppgifter?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, Tove!

    Jag råder dig snarast möjligt kontakta rektor på Barn- och fritidsprogrammet på den gymnasieskola dit du vill byta och fråga om de har plats och kan ta in dig.

    Att byta skola är inte en rättighet. Rektorn på den "nya skolan" kan säga Ja eller Nej på din fråga om du kan byta. Men om du inte frågar, kan du i så fall inte få svar. :)

    Fråga snarast möjligt och vi håller tummarna!

    Om du får ett Ja på din fråga om byte, då hjälper din nya skola dig med allt det praktiska vid byte - inklusive lösa APL-uppgifterna (var och hur du ska slutföra dem).

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA

    BF finns på flera gymnasieskolor i Norrköping och du kan se skolornas presentationer (där även kontaktuppgifter till skolan är lätta att hitta) på www.gymnasieguiden.se