Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, du måste ställa din fråga och få svar från studievägledare på den institutionen där du vill ta ut din examen. En viktig aspekt här blir följande: Har den institutionen Examaminationsrätt i område Ekonomi eller inte? Om lärosätet/institutionen saknar den examinationsrätten, kan inte de utfärda den sorters examina.
    Jag är inte expert på det område (jobbar inte med utfärdandet av examina på universitetsnivå) men jag är ganska säker på att någon sort "kandidatkurs" eller "C-uppsats" måste ingå i examen och det med Rätt innehåll och den kursen bör läsas på samma institution där man sedan vill få ut sin examen.
    Det kan alltså vara så att den institutionen där du läser samhällsvetenskapliga programmet inte kan erbjuda läsa en kandidatkurs eller C-uppsats med rätt innehåll... Så, du måste utreda detta vidare och rätt person att ge svar på den frågan är hen som jobbar specifikt med att sätta ihop kurser till universitetsexamen (och det gör studievägledare på institutionerna på högskolor och universitet).
    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig! Lycka till i dina framtida studier!

    Studie- och yrkesvägledare