ejwejkw
    Hej
    jag undrar om man kan få sin gymnasiebetyg till julen årskurs 3 och då menar jag att man läser alla ämne och får betyg på ett halvt år under årskurs 3.
    Eftersom att jag vill söka till universitet redan direkt efter december till vårterminen och kunna försöka komma in då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, någon sådan möjlighet finns inte.
    När man söker till vårterminen - måste man ha alla betyg "satta" senast 1 december. Detta för att 1 dec brukar vara sista dag att komplettera.
    Att få alla sina betyg senast 1 december, när de egentligen sätts i slutet av maj  nästa år, dvs 6 månader senare - känner vi inte till att någon sådan möjlighet finns. Så svar på din fråga är nej, det är inte möjligt.

    Bästa hälsningar

    ANNA