Adnan abdi

    Hej, det är så att jag läser datavetenskapligt program på Göteborgs universitet och i första året så läser vi kurser i matematik och datavetenskap. Det funkar inte för mig att läsa programmet på helfart just nu och det jag undrar är om det går att under mitt första år om jag enbart läser matematikurserna och sedan andra året att man läser de andra kurser man har missat

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, du måste ställa din fråga till utbildningsansvariga på din utbildning. Det är, för mig, en ovanlig fråga och jag kan inte ge ngt svar. Jag kan tänka mig att det kan bli en annorlunda bedömning om du kan inkomma med läkarintyg (sjukskrivningsintyg) eller med intyg från en psykolog om att du endast kan läsa på deltid. Men, egentligen, kan inte en allmän studie- och yrkesvägledare svara på den frågan för att det ligger utanför mitt kunskapsområde. Vänd dig till utbildningsansvariga på din institution, t.ex till programrektorn.

    Studie- och yrkesvägledare