SYV-besökare
    Hej, jag har en elev som vill göra prao hos Försvarsmakten. Får man det? har ni erfarenhet av att man gör prao hos FM? Vem ska man kontakta för att försöka ordna det?
    Tack på förhand!
    SYV på grundskolan

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    jo, man kan göra PRAO hos Försvarsmakten, se gärna info på www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/ledningsregementet/aktiviteter-vid-ledr/prao - det är i Enköping men man kan bo "på regementet" under hela veckan och då borde inte spela roll att man som elev inte är från Enköping, om man kan ta sig till Enköping och sedan hem igen efter PRAO... :) Nästa tillfälle för PRAO där är v.10 står det på hemsidan. Måste vara i så fall - från måndag 5 mars (måndag) t o m 11 mars (söndag), men man kanske är då på PRAO måndag - fredag. Bor man på regementet bjuder de på alla måltider; om man åker hem på kvällen - bjuder FM bara på lunch.

    De har begränsat antal platser, så det gäller att motivera väl varför man vill göra sin PRAO hos FM.

    Vänligen och hälsa din elev som vill göra sin PRAO hos FM - lycka till!

    ANNA