Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om programmet kräver matte 3b och du har godkänt betyg i den kursen och om du för övrigt också är behörig, så kan du ha F i matte 2b och ändå vara behörig. Som behörig sökande konkurrerar du om plats på utbildningen men...
    --- tänk på att betyget F i matte 2b drar ner ditt meritvärde ganska mycket. Skulle du fått E i matte 2b, höjer du ditt meritvärde med + cirka 0.4 (av totalt 22.5 möjliga).

    Studie- och yrkesvägledare