Janne

    Hej, Jag har en fråga som gäller om jag skriver HP och får t.ex 1.65 inför HT2022 så kan jag komma in i t.ex Umeå läkarprogram som kommer ha t.ex 1.6 som antagningspöäng men inte Linköping som har 1.7. Om antagningspöängen sänks sedan under vårterminen för Linköping till 1.6, kan jag söka till Linköping och fortsätta min läkarprogram på andra terminen eller måste jag söka in och börja om utbildningen på nytt?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Janne,
    Om man kommer in i ett program på högskola eller universitet och sedan innan har godkända betyg i kurserna som ingår i programmet, ansöker man om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och får svar om vilka kurser eller delar av programmet som man kan hoppa över.
    På Linköpings Universitets webbplats finns information om det: var god läs på liu.se/studenttjanster/tillgodoraknande

    Liselotte