Rema
    jag går i ettan och jag problem med engelskan och behöver att förbättra mig men jag är inte säkert på att jag ska kunna klarar det denna året?
    vad händer då? och vad kan det påverka?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Rim!

    ViIket program Iäser du på gymnasiet?

    På yrkesprogram ingår det endast eng5 men på högskoIeförberedande - även nästa kurs, eng6.

    Utan godkänt betyg i eng5 uppfyIIer man inte kraven för gymnasieexamen på något nationeIIt program över huvudet taget, tyvärr.

    Gör ditt bästa i engeIska kursen! Prata med din Iärare i engeIska & med din kIassIärare - om vad skoIan kan göra för att hjäIpa dig att få tiIIräckIiga kunskaper för att få godkänt betyg i kursen.

    Bästa häIsningar

    ANNA SYV