Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det är inte förbjudet att läsa på komvux och på universitetet samtidigt och inte ens om man läser heltid på båda ställen, t. o m kan man (om man hinner och orkar) läsa 150% av studietakt på universitetet och 100% studietakt på komvux, det blir då 250% av studietakt. I så fall bör man lägga ner 120 timmar på sina studier varje vecka... det är inte rimligt men kanske om man är särbegåvad med fotografisk minne.
    Studiemedel får man, som max, för heltidsstudier; detta även om man de facto läser på mer än heltid.

    Studie- och yrkesvägledare