Anton
    Hej kära Syvare!

    Jag tänker att jag ska plugga Syv och har börjat intressera mig mer och mer för integration- och mångfald.
    Är det bäst att plugga Syv utbildningen först för att sedan komplettera med en lämplig kurs?
    Skriv gärna era tankar kring detta!

    Som jag förstår är Syv en bred linje där jag kan gå att alla möjliga håll efter utbildningen vilket jag känner mig väldigt peppad inför!

    Tack på förhand!
    /Anton

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anton! Så roligt att du vill bli min kollega! Jag läste en termin IMER inom min SYV utbildning och sedan -efter det att jag tog SYV- examen, läste jag en kurs Vägledning för mångfald och sedan också Integrationsmentorsutbildningen på två terminer på halvtid samtidigt som jag arbetade heltid som SYV - så jag inte bara tycker utan jag vet att det absolut går att kombinera SYV utbildning med studier inom område "integration och etniska relationer".

    • : Hej Mikael och vilket härligt svar! Vad pysslar du med nu och vad finns det för marknad för en med liknande studiebakgrund som dig?
    • Mikael : Jag jobbar som SYV och inslag av integration och etniska relationer finns i det "vanliga SYV jobbet" så gott som dagligen, jag skulle kunna få jobb i ngt projekt eller själv starta ngt projekt inom kommunen eller i samarbete med Migrationsverket t.ex. ;)