Sara2733

    "Hej! Jag studerade på folkuniversitetets allmän kurs och fick omdömet 4. Nu studerar jag fysik på komvux.Påverkar betyg i fysik mitt omdöme?" Kommer mitt omdöme sänkas om jag får c i fysik?!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    min uppfattning är att dina studier i fysik som du bedriver efter det att du fick omdöme från allmänna kurser på en folkhögskola, påverkar inte nivån på omdömet. Jag skulle svara att ditt omdöme på 4.0 står fast. Men jag tycker du bör i vilket fall försöka få så bra kunskaper och så höga betyg som möjligt i alla kurser du läser! Du får också gärna ställa din fråga till Antagning.se - det är där dina meriter bedöms när du söker till en svensk högskole-universitetsutbildning och det är deras tolkning av reglerna som gäller.

    Studie- och yrkesvägledare