Elizabeth
    Hej!

    Jag fick höra att olika universitet i Sverige har olika upplägg gällande läkarlinjen, vissa har gruppdiskussioner flera gånger om veckan och andra inte alls, och även uppläggen av tentor är olika. Var kan jag läsa om de olika skillnaderna? Jag är mest intresserad av Linköping, Göteborg, Stockholm och Lund.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Innehåll i läkarprogrammen på olika lärosäten i Sverige är detsamma men upplägg inom varje kurs kan skilja sig åt.
    Läs på utbildningarnas egna webbplatser och ställ frågorna till studievägledare och till studerande ambassadörer på de institutioner där utbildningarna ges. Tänk dock på att upplägg inom kurserna kan ändras när som... Om lärare byts ut så kan upplägget bli väldigt annorlunda; en ny lärare kan inför nya metoder och undervisningssätt att gå tillväga på.

    Studie- och yrkesvägledare