AQ
    hej,
    jag är i ansökningsprocessen att komma in på läkarlinjen i Danmark. jag vill veta lite gällande antagningsstatistiken och hur svårt det är att komma in där i jämförelse med Sverige. Fick 16,7 i snitt (utan extra merit) och fått ungefär 1,1 på hp som jag gjort två gånger. Vet att de har antagningsprov som liknar hp. Vill nog veta lite hur stor chansen är att jag kommer in och om jag ska ha en plan b redo. förstår att ni inte kan svara på hur stor chansen är att jag kommer in men kan ni ge lite relevant info kring detta så jag får en bättre överblick. tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Mitt råd är att du ställer dina frågor till "Öresund direkt" (deras avdelning som heter "Jag vill studera i Danmark") - se information på oresunddirekt.se/se/jag-vill-studera-i-danmark -- detta för att "Öresund direkt" har experter på studier i Danmark. Vi här på FRåGA SYV specialiserar oss på studier och yrken i Sverige.
    Hoppas mitt svar (min hänvisning) blir till hjälp för dig! Lycka till med din ansökan om studier i Danmark!

    Studie- och yrkesvägledare