Leah

    Hej Jag har nu kollat upp lärarutbildningen och jag ser att pluggar man till lärare för årskurs F-3 eller 4-6 så behöver man läsa Engelska, matte och no ämnen. Men när jag läser om årskurs 7-9 så står det inte att man behöver läsa matte, engelska eller no ämnena. Stämmer det? Och beror det på att man ska välja särskilda ämnen att plugga till när man läser för årskurs 7-9?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Leah,
    som ämneslärare (på grundskolan eller på gymnasiet) undervisar man i vissa ämnen: man läser på lärarutbildningen högskolepoäng inom de ämnena i vilka man ska bli behörig lärare att undervisa i + man läser också pedagogik.