cassie

    Hej, jag läser en utbildning som går på heltid och sökte även en fristående kurs bredvid detta. Jag ska få csn för programmet, men tänker även läsa den fristående kursen. Jag undrar då om jag måste meddela detta till csn ? jag vill inte få csn för fristående kursen men bara programmet

    Måste tillägga att jag valde fristående kursen för att jag ändå bara ska göra VFU nu i terminen och såg det som en möjlighet för mig att läsa kursen

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    eftersom man inte kan få studiemedel för mer än max heltidsstudier, kommer inte det faktum att läser mer än ett heltidsprogram påverka dina utbetalningar av studiemedel. Min uppfattning är att det inte kommer spela roll om du meddelar CSN om den där extrakursen eller inte. Men du får bestämma själv hur du gör - du kan också kontakta CSN med din fråga.

    Studie- och yrkesvägledare