Ida
    Hej!
    Jag har läst spanska 4 på gymnasiet och har därför 1,0 meritpoäng.
    Om jag läser Engelska 7 på komvux, kan jag då höja min meritpoäng med 1,0 poäng så jag får sammanlagt 2,0 meritpoäng?

    Och en till fråga, erbjuder de flesta kommuner engelska 7 på komvux?

    Mvh Ida

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Eng 7 (godkänt betyg) ger 1.0 i merit och de flesta komvux erbjuder eng 7. Försök få så högt betyg i eng 7 du kan. Betyget kommer även räknas in i ditt jämförelsetal.

    • : Har jag sammanlagt 2,0 meritpoäng då om jag räknar det tillsammans med spanskabetyget?
    • : ?
    • Mikael : För godkänt betyg i moderna språk 3 får man 0.5 meritpoäng - på så sätt borde du få max i merit som är 2,5.
    • Mikael :

      Se gärna info på gymnasieguiden.se/informeras/merit

    • : Men jag har spanska 4, så jag har 1,0 poäng, blir det 2,0 då om jag även läser engelska 7?
    • Milla : Ja, det blir det.
    • : Tack Milla, nu förstår jag
    • Milla : Bra! Lycka till!
    Läs alla kommentarer