Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    om din fråga gäller anmälan till en svensk Högskole-Universitetsutbildning då planeras sista dag för komplettering bli den 20 juni 2024 - se antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum/#h-stterminen-2024 (du måste alltså göra anmälan/ansökan under ansökningsperiod men kan sedan komplettera med betyg upp t o m 20 juni 2024).
    Om din fråga gäller utbildning i en annan skolform, t.ex inom yrkeshögskola, så brukar det på utbildningens egen webbplats stå när sista kompletteringsdatum blir. Det går också att kontakta skolan och fråga om det.

    Studie- och yrkesvägledare