Cissi

    Har en son som vill lösa Fastighetsprogrammet på Malmö Högskola. Läste ekonomi programmet på Sundsgymnasiet och tog Studenten för 3 år sedan. Han behöver läsa matte in 3B för att kunna söka in på programmet. Försöker hitta en kvällskurs då han arbetar 100%. Och är alla kurser från jan-jun? Finns det intensivkurser? Kan man söka till ett program med start ht-22 och läsa in matte 3B under vt-22? Men då har han ju inte grundbehörigheten klar? Hur fungerar det ?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Cissi!
    enligt informationen på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum blir sista dag för komplettering av ansökan - den 21 juni 2022.  Självaste ansökan bör man göra från mitten på mars till mitten på april, under anmälningsperioden, men sedan får man komplettera sin ansökan upp till och med den 21 juni 2022.

    Vad jag kan se på https://open24-3.ist-asp.com/malmo/vux/Vux/Courses så finns den en kvällskurs i matematik 3b på komvux i Malmö.

    Komvux Malmö Gymnasiala kurser, MATMAT03B, 100 poäng

    10 januari - 27 maj, 20 veckor;

    Kursgrupp: GY2212MA03B:ZÄ

    Måndag 17:30-20:30

    Onsdag 17:30-20:30

    men det är ju redan 6 januari idag och om man inte redan sökt och blivit antagen så tror jag tyvärr det är för sent att söka nu. Men kontakta gärna komvux i Malmö med den frågan.

    Däremot ser jag på samma hemsida information om en distanskurs som är förlagd från 21 mars -  till 27 maj 2022, på 10 veckor. Ansökan till den är idag, den 6 jan 2022, ännu inte öppen.

    Enligt informationen på https://open24-3.ist-asp.com/malmo/vux/Vux/Start ligger Ansökningsperioden på komvux i Malmö, för kurser/kurspaket med start i mars 2022 under perioden 25 januari - 15 februari.