Hej Jelena!

    Om hur man ansöker om Förskollärarlegitimation om man har svensk förskollärarexamen kan du läsa på den här sidan. Handläggningsavgift är för närvarande 1500 kr.

    Och här är direkt länk till en sida på Skolverkets hemsida där du kan påbörja din ansökan om lärar- eller försollärarlegitimation.

    Om något är oklart och man vill fråga någon, då är det bäst att kontakta Skolverkets upplysningstjänst på tel.nummer

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA