Daniel
    Hej!

    Finns det en linje som har både teater och samhälle, alltså att man är behörig till alla samhälle jobb och samtidigt ha teater/film eller skådespeleri i skolan?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Daniel

    Det finns några få gymnasieskolorna som erbjuder "Särskilda varianter" som t.ex en sådan utbildning som du frågar efter - är.
    Psykologigymnasiet >> erbjuder på Samhällsvetenskapsprogrammet "Beteende & Teater".

    Sedan kan man /om man har tur/ en en "vanlig gymnasieskola" på Samhällskunskapsprogrammet få läsa teaterkurser inom Individuellt val - råder i så fall välja Gymnasieskola som erbjuder både SA och ES, inriktning teater /då "går" teater-kurser på skolan och då finns det större chans att få läsa dem, som individuellt val/.

    Hälsningar

    Daniel