Hej Julia!
    Det är väldigt svårt att svara på frågan du ställer. Lönesättningen är för det mesta individuell och beror även på hur duktig man är på att förhandla om sin lön; för övrigt spelar också stor roll även vilken del av landet man jobbar i och för vilken arbetsgivare + vilka andra meriter man har "i bagaget" när man söker jobbet.
    Vi försöker i yrkesbeskrivningar på www.framtid.se uppge genomsnittlig lön (men det är en uppgift som man får ta med "en stor nypa salt"); t.ex kan du se löneuppgift för Djurvårdare/djurskötare på framtid.se/yrke/djurvardare-djurskotare Djurvårdare på nivå3 har högre kompetens och jag kan därför tänka mig att man kan lägga några tusen på den lönen som visas i yrkespresentationen ovan.
    Tips! hitta några djurvårdare på nivå3 och fråga vad de har i lön. Du kan också vända dig till SCB och försöka få uppgift om löner, men problemet där blir att sammanställningar om löner kommer ett par år senare + att flera olika yrkesgrupper klumpas ihop och lönen uppges som genomsnittlig lön för alla de närliggande yrkesgrupper.
    Som sagt, det är många ggr extremt svårt att få tillförlitliga uppgifter om vilken lön man kan förvänta sig. Du kan titta på uppgifter som finns på lönestatistik.se/loner.asp/yrke/Djurvardare--djurskotare och fråga de som erbjuder utbildningar för djurskötare och djurvårdare men jag kan inte lova att de kan ge någon konkret, aktuell och tillförlitlig information om löner.