Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    de betygen som gymnasieantagningen görs är det betygen som finns i Slutbetyget från grundskolan. Den riktiga gymnasieantagningen (den som gäller) görs efter det att eleverna fått sina Slutbetyg från grundskolan.
    Du behöver inte ändra ditt gymnasieval om du inte kommer in i det preliminära gymnasieantagningen, men du kanske kan lägga till några fler alternativ i din gymnasieansökan (som lägre prioriterade alternativ). Sök till alla utbildningar som du även i värsta fall kan tänka dig kunna acceptera studieplats på.

    Studie- och yrkesvägledare