Hej Jakob,
    utbildningar som i Sverige leder till yrket Fastighetsmäklare >, kräver (i alla fall som det är nu) - inte betyg i moderna språk. Det är godkända betyg i svenska 3 och i engelska 6 som krävs, vad gäller "språk".
    Dock kan det vara bra att kunna fler språk; och meritpoängen som man får för godkända betyg i mod.språk 3 och 4 kan komma väl till pass - då de höjer ditt meritvärde. Men för att bli Behörig sökande behöver man inte få betyg i moderna språk.
    Vänligen
    ANNA