Farid

    Hej! Jag har ju haft planer kring projektledare. Har sett dels på jensens yrkeshögskola att man behöver även ha 1års erfarenhet inom ledning och jag tänker då, behöver man studera något i högskolan innan man söker till projektledare inom it på yrkeshögskola? Sen tänker jag finns det några andra områden inom projektledare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Farid,
    du verkar vara intresserad av yrkeshögskoleutbildningar inom projektledning. Det finns många olika inriktningar inom projektledning. Yrkeshögskola kan ta in obehöriga, så du bör söka till alla utbildningar inom yrkeshögskola som du är intresserad av, oavsett om du är behörig eller inte för att du kan ändå bli antagen, även om du saknar formell behörighet.
    Se några exempel på yrkeshögskoleutbildningar till olika sorters projektledare:
    utbildning/hermods-yrkeshogskola/projektledare-inom-maleri
    utbildning/campus-varberg/projektledare-inriktning-vindkraft
    installationsbranschens-utbildnings-och-utvecklingscenter/projektledare-vvs
    utbildning/kyh/projektledare-solenergi
    yrkeshogskolan-i-landskrona/projektledare-inom-installation
    utbildning/pahlmans-handelsinstitut/projekteringsingenjor-bim
    utbildning/kyh/processtekniker-smart-industri
    insu-installationsbranschens-utbildnings-och-utvecklingscenter/projektledare-el
    utbildning/campus-varberg/it-projektledare
    utbildning/ihm-business-school/agil-projektledare

    Studie- och yrkesvägledare