Felicia
    hej jag undrar ifall man kan läsa vidare till master i biotechnology eller biomedical engineering efter byggingenjör programmet i malmö högskola? eller räcker inte byggingenjörprogrammet till?
    tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Felicia,

    byggingenjörprogrammet och biotechnology /eller biomedical engineering/ känns som lite olika branscher. Jag tror inte det är möjligt att läsa så som du önskar men hör också gärna med Studievägledare på de masterprogram som du är intresserad av. Under tiden du läser på byggingenjörsprogrammet kan nya masterprogram skapas.

    Om jag förstår dig rätt är du 19 år idag och antingen läser i åk3 på gymnasiet eller har precis slutat på gymnasiet och kanske läser första året på någon eftergymnasial utbildning (eller möjligtvis jobbar).

    Som sagt, jag tror inte det är möjligt att läsa enligt den planen som du beskriver i din fråga, men råder dig höra med studievägledningen inom högskoleväsendet.

    Bästa hälsningar

    ANNA