Misha

    Hej, jag har ett dilemma, kan jag studera matematik 3b om jag har matematik 2a. Är kursen svår? Jag funderade på att ansöka i januari, men under tiden tänkte jag studera och beställa matteboken 3b för att förbereda mig och även titta på matte 2b. Eller rekommenderar ni mig att studera matematik 2b först, innan 3b? Mitt mål är att studera IT, och vid den universitetet jag vill komma in på kräver de matematik 3b eller 3c. Tack för hjälpen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du är behörig att läsa kursen matematik 3b om du har godkänt betyg i kursen matematik 2a. Du kan se innehåll i alla mattekurser på www.matteboken.se och du kan bedriva repetition och självstudier med hjälp av den sajten (som är en mycket bra gratis sajt).

    Studie- och yrkesvägledare