Zaher

    Hej, jag gick ut från gymnasiet med ett studiebevis istället för gymnasieexamen för att jag hade två för många F. Jag kompletterade två ämne på komvux och fick betyg i de. Hur kollar jag mitt meritvärde och ska jag anmäla till/göra något för att få gymnasieexamen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du behöver ansöka om att få ut examensbevis från komvux; det gör du hos komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Vi rekommenderar att försöka undvika ta några F-betyg i i sitt examensbevis. Men i examensbeviset från komvux kan/får 150 poäng F ingå. totalt måste 2400p.ingå (i examensbevis från komvux).

    Studie- och yrkesvägledare