Anna
    Hej

    Det är så att jag kanske ska läsa matte 3b som utökad kurs i min sista år i gymnasiet och denna kursen ger ju 1,0 merit poäng om man har den som en vanlig kurs. Men undrar om man får fortfarande sina meritpoäng om man har kursen som utökad??
    • : Man kan få 0.5 i merit för matte 2 och sedan 0.5 för matte 3. Max merit inom matte är 1.5 meritpoäng ;)!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är ingen skillnad i antal Meritpoäng >> som man får för en viss kurs om den läses som utökad eller inom programmets 2500 poäng och godkänt betyg i matte 3 ger 0.5 Meritpoäng.

    Studie- och yrkesvägledare