Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Boulus!

    Är du ANTAGEN på något av dina alternativ i gymnasievalet? Har du någon bra förklaring till varför du inte svarade i tid? Du behöver inte förklara för oss här på Fråga SYV men det kan behövas när du kommer i kontakt med Antagningskansliet (för att det kan utgöra stor skillnad - i fall du verkligen inte hade möjlighet att svara i tid).

    Har du provat kontakta din "gamla" SYV på grundskolan? Är du folkbokförd i Göteborg?

    Svara på mina frågor (ovan) och jag ska försöka hjälpa dig allt jag kan!

    Hörs!

    Julia SYV

    Prova ring till Vägledningscentrum på Skånegatan, tel.nr 031-365 00 00

    som uppger att de har tel.tid på vardagar under perioden 18 juli till 5 augusti mellan kl.9.00-11.30 och kl.13.00-15.00 eller maila dem på adressen [email protected]

    • : Ja jag är folkbokförd i Göteborg. Nej faktiskt jag vet inte hur jag ska få kontakt med min gamla SYV
    • Milla : Jag har nu provat ringa till Vägledningscentrum på Skånegatan i Göteborg som har telefontid nu, men det är lååååång telefonkö... vi får se om jag kommer fram! :) Mitt råd är att du nu på en gång skickar epost till info@[email protected] och uppger ditt personnummer, namn och vad det gäller: dvs vilken skola och program du vill komma in på samt glöm inte uppge tel.nummer som de kan ringa dig på... Vi håller tummarna! Vi återkommer om vi får fram ngt. mer! Lycka till!
    • Milla : 367 30 00 är direktnummer till Vägledningscentrum på Skånegatan och jag fick svar där. Ring dem nu på en gång. De har tel.tid till kl.15. Du säger då ditt personnummer och de kan se vad som står "på dig" i gymn.antagningssystemet. Vi håller tummarna!
    • : Näj det är okej, jag pratade nyss med vägledningscentrum och de hjälpte mig med problemet.
    • Milla : Så bra! Då är det löst! ha en fortsatt trevlig sommar! ;)
    Läs alla kommentarer