sara
    jag vill läsa computer science i ett uiervisetet i Storbritannien i University of Phoenix.
    jag har diploma från Förenade Arabemiraten och jag vill förtsätta kandidat på samma utbildning. jag menar i ett uiervisetet i Storbritannien ska kompletera min betyg för att läsa 2 år som kandidat mer.

    när jag fråga CSN om denna uiervisetet , säger dem att det är godkänn att få studiemedel

    min fråga att när de säger är godkän att få studiemedel , menar det att kan jag få bidrag och lån , är det rätt??? och om det är rätt , kan jag få dem som vanligt?

    och det andra frågan , kan jag ansökar merkostnad för att betala avgiftundervisning eller nej???

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!

    Det är ju jättegoda nyheter att den skola som du vill läsa på är godkänd för att få studiemedel.

    Sedan gäller det att komma in, få studieplats och att du har "studiemedelveckor kvar" att du inte redan har använt all din studiemedel som du har rätt till. Det är CSN som svarar på de frågorna, du uppger ditt personnr. och kan få svar på hur många studiemedelsveckor du har kvar. Och allt annat kring studiemedel är det bäst att få svar från CSN direkt.

    Det är CSN som handlägger alla studiemedlesärenden och fattar beslut, samt också gör utbetalningar. Det är den bedömning som CSN gör, som gäller. Därför är det bäst för dig att ta upp de frågorna direkt med personal på CSN, så att du får rätt svar och slipper undra.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : de svar mig att är godkän som jag skriver upp men när jag söker på sidan i CSN , jag hittar något om att man kompleterar utbilding att det står att det måste betala avigftundervisnig. CSN svar något och det står något annat i sidan
    • Anna : Skicka epost till CSN och då svarar dem dig per epost och du har deras SKRIFTLIGA svar. Då kan du hänvisa till det svaret sedan. Det du får som ett skriftligt svar från CSN, är det som gäller. Lycka till!