ribasoheilim

    Hej ! Jag gick två 100 poängs kurser i komvux , svenska som andra språk 1 och svenska som andra språk 2 , men tyvär jag fick F betyg i svenska som andra språk 1,Men innan jag fick betyget började jag svenska som andra språk 2,kommer det påverka min csn för andra kursen och framtida kurser???

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    frågor om studiemedel och andra typer av ekonomiskt studiestöd besvaras bäst av de som jobbar på CSN, detta för att de tolkar reglerna, fattar beslut och gör utbetalningar (och detta oavsett vad någon annan säger). Allmänt gäller (enligt information på www.csn.se och de svar som man får när man frågar CSN) att så länge man bedriver studierna för vilka man redan fick beslut om studiemedel, så har man rätt till de pengarna som betalas ut. När man nästa gång ansöker om studiemedel, då vill CSN se studieresultat från de tidigare studier och då riskerar man få ett negativt beslut om man inte uppfyller kraven på tillfredsställande studieresultat. För detaljerna som gäller i just ditt fall vänligen hör med de som jobbar på CSN.

    Studie- och yrkesvägledare