Abdullah
    Hej!
    Jag vill bli pilot i framtiden men jag har hört från folk att det är flera bolag som inte kan ta emot piloter och att några bara tar 200 piloter utav 1000 piloter. Hur ser det ut för mig? Kommer jag kunna få jobb som pilot om jag utbildar mig till det?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du är 14 år idag, dröjer det minst 8år innan du ska söka jobb som pilot. På så lång tid kan arbetsmarknaden förändras väldigt mycket. Man kan ta del av prognoser men de kan slå fel och det finns ingen prognos som kan garantera att alla som utbildar sig till ett visst yrke, får jobb.

    Om yrke pilot inkl arbetsmarknadsprognos, läs på Den här platsen på Framtid.se